Reisverslag part 2 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rik Veluw - WaarBenJij.nu Reisverslag part 2 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Rik Veluw - WaarBenJij.nu

Reisverslag part 2

Door: Rik

Blijf op de hoogte en volg Rik

17 December 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

Auckland
Maak jullie borsten maar nat, aangezien ik al even geen verhaaltje heb geplaatst, komt de hele meute nu in een keer.
De 2e dag in Auckland had ik de oriëntatie van IEP, daar kregen we een bankpas, bankrekening, simkaart ( die bleek achteraf gewoon gratis te zijn overal ), en tips voor reizen, werk zoeken enzovoort.
We eten heel gezond, meestal Burger King, Mac, Pizza, dat houd ik wel vol.
Bas, Melissa en ik hebben besloten met z’n drieën verder te gaan reizen, dus zijn we druk bezig met een auto zoeken.
Dat duurde ongeveer een dag in totaal, uiteindelijk hadden we aan afspraak met een vrouw die toevallig de dag erna in Auckland was.
Fijne was dat ze wilde afspreken op een plek die 3 kwartier van ons hostel af lag.
Dus wij vrolijk met de benenwagen naar de afgesproken plek gegaan, na een omweg genomen te hebben van nog eens een kwartier, bleek dat de auto niet veel soeps was. (en veel te duur)
Gelukkig hadden we tegelijkertijd een bericht gehad van een andere verkoper, die nog eens een heel stuk verder met ons had afgesproken.
Wij lekker de trein gepakt, en na een half uur waren we bij die man, een oude Rus.
De auto die hij wilde verkopen was een stuk beter onderhouden en stukken goedkoper, en na een testrit gemaakt te hebben gingen we akkoord.
Enige nadeel was dat Bas niet kon pinnen omdat zijn bankaccount nog niet helemaal goed was, dus hadden we die dag erop weer afgesproken.
Wij het hele eind met de trein, en de benenwagen terug naar het hostel om daar vervolgens weer een nacht extra bij te boeken.
In Nederland was ik al heel goed in geld spenderen maar hier gaat dat 3 keer zo snel.
Ook omdat we een kroegentocht hadden, het bier is daar stukken duurder dan in Nederland, je betaalt al snel 8 dollar voor een biertje, de goedkopere dan.

De 2e keer dat we naar de Rus gingen, ging het wel goed, en waren we eigenaar van een echt Nissan Pulsar, pracht van een auto.
We ( nu Bas, Melissa en ik) zijn daarna eerst wezen uitchecken, campingspullen wezen kopen, aangezien we vanaf nu gaan kamperen.
Dat is stukken goedkoper dan hostels bezoeken namelijk.
Toen dat gedaan was gingen we op weg naar Uretiti, een camping vlak naast de zee.
Prachtige camping, heel ruim, weinig mensen, en vanaf onze plek hoefde je maar een duin over en je bent bij de zee.
Tent opzetten zijn we gelukkig heel goed in, want dat moeten we voorlopig nog wel ff doen.
Ik slaap samen met Bas in een tent, en Melissa slaapt in d’r eigen tent, eerste nacht bleek dat ons luchtbed (dat gratis bij de auto zat) lek was dus Bas ging de rest van de nacht in de auto slapen.

Uretiti

Ondanks dat best aardig geslapen op een lek luchtbed, en goed uitgeslapen gingen we op weg naar de Glow-wurm caves, grotten met lichtgevende wormen, erg indrukwekkend.
Daarna gingen we naar Whangarai, informatie over campings verzamelen en nieuwe luchtbedden kopen.
En Fish and Chips eten, aangezien we in Nieuw Zeeland zijn, moet je dat wel vaak eten natuurlijk.
’s Avonds nog een strandwandeling gemaakt, toen we terug kwamen bleek er een stuk natuur in de fik te staan vlak naast de camping.
De wind stond gelukkig de andere kant op en de brandweer was er snel bij, maar de dag erna bleek dat er best wat verbrand was, helaas hadden we geen marshmallows meegenomen.
De dag erna hebben we een waterval gezien, en een route in dat natuurgebied gelopen, en naar een Kiwi museum gegaan.
’s Avonds een keer gezond gedaan zowaar, bij Domino’s gegeten!
De maan schijnt heel fel hier, dus op het strand is het echt supermooi ’s nachts.
Dat was het laatste nachtje op Uretiti camping en na alles opgeruimd te hebben gingen we op weg naar Rawhiki, nog meer naar het noorden.
De camping daar ligt naast een baai, natuur is prachtig hier, exotisch.
En het leuke is dat we de camping voor onszelf hebben, kampeert verder niemand.
Eerst de baai verkend, want het was eb, en ’s avonds naar Rusell gegaan voor avondeten.
Duurde wel even want het landschap is heel heuvelachtig, maar daar rijden is echt geweldig, zou dat dagen kunnen doen, zo ongelooflijk mooi is het hier.

Kainsahoa Marae camping, Rawhiki

Vanochtend voor de lol onze kleren gewassen, kostte 5 dollar per wasbeurt, de campingeigenaar is een oude vrouw en die vraagt overal waar ze geld voor kan vragen geld.
Nadat we onze kleren opgehangen hadden aan de lijn, weer naar Rusell gegaan voor Wifi, en een drankje.
Uiteindelijk ook gegeten daar, bij een eetcafétje, dat de Krokante Krab heette, mijn hele 2017 is alweer goed, ik kan gewoon zeggen dat ik in de Krokante Krab gegeten heb!
Daar nog even bij de baai gezeten en terug gereden naar de camping.
We waren daar best vroeg en op advies van de campingvrouw gingen we een route lopen bij het strand, enige vreemde was dat aan het begin van het ‘’pad’’(moesten zelf een weg banen door de natuur heen) KEEP OUT stond.
Toch gegaan en daar kregen we geen spijt van, bovenop de rotsen de mooiste zonsondergang ooit gezien.

Dag erna weer vertrokken van de camping, en vertrokken naar Puketi Forest.
Tussendoor gestopt in Paihia, een stadje aan het strand, voor de wifi weer. 
Na een lange dag rijden aangekomen bij de camping in Puketi Forest, die midden in een bos stond (je verwacht het niet) ,hoewel, camping kon je het niet noemen.
Er was geen receptie, er stond 1 WC, een koude douche, en een kraan.
Plus het was echt verschrikkelijk klein, we hadden dan ook al snel besloten dat we maar een nachtje zouden blijven en daarna meteen weer verder zouden gaan.
Wel kon je een prachtige wandeling maken door het bos, muisstil, en met enorm veel verschillende bomen in alle soorten en maten.

Puketi Forest

Lekker uitgeslapen vandaag, en toen ik wakker werd, heerlijk genoten van een ijskoude douche, wat wil je nog meer.
Onze eindbestemming is Taupo Bay.
Dat is een camping weer vlakbij het strand, deze camping is alles wat de vorige niet was.
Groot, je kan douchen met warm water, je hebt Wifi, de campingvrouw hier is superaardig, er is een keuken, en we zitten de eerste dag weer alleen.
Het strand hier is nog mooier dan het vorige strand en het weer nog aangenamer.
’s Avonds lekker een mini barbecue gehouden en een Disney film gekeken met Bas, echt super leip.

Taupo Bay

De eerste dag in Taupo Bay was heerlijk chill, lekker op het strand gelegen, beetje zwemmen, biertje erbij, ik houd het zo wel vol hier.

• 17 December 2016 - 23:07

Fraap :

Klinkt goed Rikkert! Plaats je ook een keer wat foto's (als het kan)?

• 17 December 2016 - 23:27

G:

Je maakt zo wel meer mee dan bij Hvl he ;-)
    Geniet er lekker van man.
    Lekker luxe kamperen.
    Groet uit het koude kikkerlandje
    Maar wel een warme douche :-)

• 17 December 2016 - 23:42

Jorrit:

Man man man wat een verhaal weer. Hoe lang zit je daar nu al?

• 18 December 2016 - 00:02

Emma:

Wauw klinkt echt heel vet rik! Kijk al uit Naar je volgende verslag!

• 18 December 2016 - 09:22

Rina:

Hoihoi
    Zo te zien vermaken jullie je wel.
    Gave foto's.
    En nog veel plezier.

• 18 December 2016 - 13:01

Gerrie Van Hardeveld:

Hoi Rik. Geweldig joh, doet mij echt denken aan aussie, vooral dat kamperen en wat is het mooi daar, fijne kerstdagen en een heel fijn 2017 en blijf vooral genieten.X

• 18 December 2016 - 14:43

Rensk:

Allemachtig prachtig, zowel je verhaal als de foto's. Van uitschieters als ''s Avonds een keer gezond gedaan zowaar, bij Domino’s gegeten!' bestelde ik tegeltjes. Geniet van alles.

@Jorrit Jij stelt je echt aan op verhaalgebied.

• 19 December 2016 - 09:33

Jacqueline Hullekes:

Leuk om zo je belevenissen te volgen , veel plezier kerel

• 19 December 2016 - 23:44

Je Liefje: